عبد الرحيم كمال اهو ده اللي صار - عبد الرحيم كمال يروي موقفا مؤثرا للمخرج حاتم علي في كواليس أهو ده اللي صار

ويحكي العمل عن مصر في 100 عام بين 1918 و2018 في محاولة لرصد كل التغيرات الاجتماعية والسياسية التي طرأت. ويشار إلى أن مسلسل أهو ده اللي صار عرض في شهر فبراير شباط 2019 وهو من تأليف عبد الرحيم كمال.


Stream حكايات علي بحر مسلسل أهو ده اللي صار By عبد الرحيم كمال Listen Online For Free On Soundcloud

كنا بمفردنا في غرفة من غرف مكتب شركة الإنتاج صباحا نراجع الحلقات مسلسل أهو ده اللي صار وكنت كعادتي أقرأ الحلقة الجديدة وكانت الحلقة التي جاء فيها المرض ليوسف الأول وأرادت.

عبد الرحيم كمال اهو ده اللي صار. أهو ده اللي صار من بطولة روبي وسوسن بدر ومحمد فراج وأحمد داوود ومحمود البزاوي وأروى جودة وعلي الطيب ومحمد حاتم وحازم إيهاب تأليف عبد الرحيم كمال وإخراج حاتم على. يجب التوقف كثيرا أمام مسلسل أهو ده اللي صار ليس بسبب عبقرية الكاتب عبدالرحيم كمال وحده ولكن لروعة الإخراج المتميز من المخرج السوري حاتم علي. يذكر أن مسلسل أهو ده اللي صار من تأليف السيناريست عبد الرحيم كمال وإخراج حاتم علي وبطولة روبي محمد فراج أحمد داود سوسن بدر وهبة عبد الغني هشام إسماعيل أروى جودة ألفت عمرمحمود البزاوي.

ورد عبد الرحيم كمال على رسالة الرئيس. سيناريست وقاص وروائي مصري. يا فندم ألف شكر ودي ثقتنا في حضرتك ورؤيتك أنا بشكر حضرتك هو ده عشمنا ودي الرؤية اللي إحنا مستنيينها وأنا حسيت بالفخر وثقتي في نفسي وبلدي زادت وأنا مستعد أقدم أي عمل مجانا.

ومن بطولة روبي وأحمد داوود وسوسن بدر ومحمد فراج وأروى جودة وهشام إسماعيل. قصة مسلسل أهو ده اللي صار. أي الفريقين أحق مسلسل أهو ده اللي صار بطولة.

أهو ده اللي صار من إنتاج محمد مشيش وتأليف عبد الرحيم كمال وإخراج حاتم علي وبطولة كل من روبي ومحمد فراج وأحمد داوود وأروى جودة وسوسن بدر وعلي الطيب وهشام إسماعيل ومحمود البزاوي وهبة عبد الغني وإلهام عبد. ورد عبد الرحيم كمال على رسالة الرئيس. تدور أحداث مسلسل اهو دا اللي صار في إطار درامي حول المعاناة التي تتعرض لها المرأة في الصعيد والذي يختلف تماما في الأفكار والعادات والتقاليد وغير ذلك من القضايا الاجتماعية التي تخص.

رد عبد الرحيم كمال. كما تعاون عبد الرحيم كمال مع عمرو سعد عام 2016 في مسلسل يونس ولد فضة ومع الفنان محمد رمضان عام 2019 في مسلسل زلزال إضافة إلى النجمة روبي في مسلسل أهو ده اللي صار في نفس العام. خمس عشرة حلقة عرضت عبر فضائية on e من مسلسل أهو ده اللي صار للمخرج السوري حاتم علي والكاتب الكبير عبد الرحيم كمال.

انتاج beelink productions eagle films. مسلسل أهو ده اللي صار من تأليف عبدالرحيم كمال وهو ما أعطى ثقلا وربما ثقة من الكثيرين فى العمل بمجرد قراءة اسم كاتبه والذي سبق وقدم الكثير من الأعمال الدرامية الهامة أبرزها رائعته الخواجة عبد القادر و دهشة المقتبسة عن قصة الملك لير لشكسبير ومسلسل ونوس وجميعها أعمال قدمها مع الفنان يحيى الفخراني بالإضافة إلى أعمال أخرى ذات قيمة كبيرة وإن كان أغلبها ارتبط بصعيد مصر حيث مسقط رأسه. مخرج أهو ده اللى صاروقعت فى حب نص عبدالرحيم كمال تقع أحداث مسلسل أهو ده اللى صار خلال 100 عام حول قصة حب جمعت بين يوسف بيك نوار ابن الباشا ونادرة ابنة الخادم علاقة حب رغم صدقها رفضها المجتمع.

شخصيات حقيقية في أهو ده اللي صار ظهور حسن البنا ضمن سياق أحداث مسلسل أهو ده اللي صار ظهرت عدة شخصيات حقيقية قدمها الكاتب عبد الرحيم كمال لمواكبة الزمن الذي تعاصره حكايته ولم يفصل هذه الشخصيات عن أحداث المسلسل. مسلسل أهو ده اللي صار. منذ عام تقريبا تابعت مسلسل أهو ده اللى صار المسلسل من بطولة روبي ومحمد فراج و تأليف عبد الرحيم كمال واخراج.

عبد الرحيم كمال 30 أكتوبر 1971-. كتابة عبد الرحيم كمال. ولد بالعيساوية شرق سوهاج.

الكاتب عبد الرحيم كمال Egyptian writer and scriptwriter Abdelrahim Kamal. مسلسل أهو ده اللي صار. يا فندم ألف شكر ودي ثقتنا في حضرتك ورؤيتك أنا بشكر حضرتك هو ده عشمنا ودي الرؤية اللي إحنا مستنيينها وأنا حسيت بالفخر وثقتي في.

تخرج في المعهد العالي للسينما قسم السيناريو عام 2000 وقد نشرت بعض الروايات التي ألفها منها رحلة إلى الدنمارك وبلاد أخرى وله. وكتب عبد الرحيم كمال عبر حسابه على Facebook.


Stream من مسلسل أهو ده اللي صار معني الحب By عبد الرحيم كمال Listen Online For Free On Soundcloud


على لسان عبدالرحيم كمال حكاية مشهد أدخل المخرج حاتم علي في نوبة بكاء فن وثقافة الوطن


عبد الرحيم كمال يحكي لـ مصراوي كيف كتب أغاني أهو ده اللي مصراوى


عبد الرحيم كمال يحكي لـ مصراوي كيف كتب أغاني أهو ده اللي مصراوى


عبدالرحيم كمال يفك ألغاز أهو ده اللى صار لجمهور السوشيال ميديا بوابة الشروق نسخة الموبايل


أهو ده اللي صار Aho Da Elly Sar Beitrage Facebook


عبد الرحيم كمال أهو ده اللي صار قصة حب تمتد 100 عام حوار


على لسان عبدالرحيم كمال حكاية مشهد أدخل المخرج حاتم علي في نوبة بكاء فن وثقافة الوطن


عبد الرحيم كمال يروي موقفا مؤثرا للمخرج حاتم علي في كواليس أهو ده اللي صار


عبد الرحيم كمال يكتب الحلقات الاخيرة لـ أهو ده اللى صار


عبد الرحيم كمال يحكي لـ مصراوي كيف كتب أغاني أهو ده اللي مصراوى


أهو ده الل ي صار


عبد الرحيم كمال أهو ده اللي صار قصة حب تمتد 100 عام حوار


بعد عرضه على On E عبد الرحيم كمال نجاح أهو دا اللى صار فاق توقعاتى اليوم السابع


أهو ده اللي صار الدراما ترجع إلى الخلف مجلة هي


هكذا يطل أبطال أهو ده اللي صار في رمضان 2018 ألبوم في الفن


عبد الرحيم كمال أهو دا اللي صار خلق موسم درامي مستقل بذاته


أجهش في البكاء عبد الرحيم كمال يحكي موقف ا مؤثر ا لحاتم علي في كواليس أهو ده اللي صار خبر في الفن


أغنية العمر راح مسلسل أهو ده اللي صار Youtube

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url
Advertisement here
Advertisement here
Advertisement here